In een digitale wereld, waar elke vorm van toegang tot informatie binnen handbereik is, moeten bedrijven zich bewust zijn van de trends, tools en andere aspecten die hen kunnen helpen om aan de eisen en verwachtingen van klanten te voldoen.

In het geval van logistiek en transport wordt innovatie beschouwd als een uiterst strategische factor voor het succes van een bedrijf. Tegenwoordig is het onmogelijk om over vervoer na te denken zonder de toegevoegde waarde van de informatietechnologie – die een essentieel gebied is geworden voor het succes van een bedrijf.

1. Van offline naar online

Als de logistieke sector aan de ene kant een sterke offline-traditie heeft, zal er een evolutie zijn voor mensen en bedrijven om “online” te zijn in de markt, wat meer concurrenten in het segment zal brengen. We zullen de online evolutie en groei in die zin zien, met meer en meer diensten, binnen de logistieke en transportsector, die gedigitaliseerd worden om de snelheid van de processen te verhogen, de kosten te verminderen en efficiĆ«ntie te genereren.

2. Automatisering van processen

Het automatiseren van handmatige processen, met name op het gebied van logistiek en transport, zal ook in 2021 een belangrijke stap voorwaarts zijn. Als de trend is om enerzijds te automatiseren, is er ook de waardering voor intellectueel werk en meer duurzame relaties. Uiteindelijk betekent dit dat er meer prioriteit moet worden gegeven aan menselijke relaties.

Het automatiseren van handmatige processen betekent dus geen gevaar voor de toekomst van de werkgelegenheid in de transportsector, maar maakt de werknemers vrij om zich te richten op de relaties met mensen.

3. Kunstmatige intelligentie

In de economie als geheel is er sprake van de klant als het centrum van een bedrijf. In het geval van logistiek en transport zou het niet anders zijn. En de technologie komt als een grote bondgenoot bij het lezen van hoe deze consument zich gedraagt en hoe hij beter bediend kan worden.

Dus, de zoektocht naar het aanpassen van processen volgens mensen komt met het doel om een betere ervaring te bieden met de toepassing van technologie die meer gepersonaliseerd is, door middel van Kunstmatige Intelligentie.

4. Start-ups in de sector: ja, maar met een gezonde groei

Ondanks de popularisering van nieuwe bedrijven in de sector met een focus op technologie, zal het doel in 2021 niet zijn om tegen elke prijs te groeien. Maar om te groeien met duurzaamheid. Dit is een wereldwijde markttrend die ook in de vervoerssector tot uiting zal komen.

Door de recente gebeurtenissen met betrekking tot wereldberoemde start-ups zal er minder stimulans zijn om risico’s te nemen om alleen maar innovatief te zijn. De basis voor een gezonde groei zal een goede bedrijfsvoering zijn – en niet te vergeten de noodzaak tot modernisering in de transportsector.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *